Jak zanurzyć się w języku?


Z pewnością obiło się Wam o uszy stwierdzenie, że ktoś uczy się poprzez zanurzenie się w języku. Co ma język do zanurzania się? Czy ma to coś wspólnego z pływaniem lub z nurkowaniem? Może nie dosłownie, ale po części... coś w tym jest.

Zanurzenie się w języku to najogólniej mówiąc otoczenie się nim. Przez codzienne stykanie się z danym językiem, konieczność jego rozumienia lub używania, automatycznie uczymy się pewnych słów lub zwrotów. To trochę jak dziecko. Gdy zaczyna mówić, chłonie każde słowo z otoczenia w zupełnie naturalny sposób. Nikt nie uczy maleństwa gramatyki czy innych skomplikowanych zasad językowych. To dzieje się... mimochodem :) Chcę Wam dziś opowiedzieć o jednej z możliwości otoczenia się językiem, którą sama zastosowałam podczas pobytu w Finlandii :)

Ok, powiecie, że miałam łatwiej, bo mieszkając w Finlandii codziennie otaczałam się językiem fińskim. To prawda. Zagraniczne wyjazdy, dłuższy pobyt w danym kraju na pewno ułatwiają sprawę. Jednak ja zrobiłam coś, co możecie zrobić również w swoim własnym pokoju :) I wcale nie musicie wyjeżdżać do innego kraju ;)

 *


W moim fińskim pokoju na większości rzeczy (a nawet na suficie, jak widzicie na zdjęciu ;) ) nakleiłam kartki z fińskimi nazwami. Każdego dnia, gdy się budziłam, widziałam napis katto – sufit lub seinä – ściana. W ten sposób dużo łatwiej mogłam przyswoić sobie nazwy mebli czy przedmiotów w pokoju.

Bardzo zachęcam Was do spróbowania tego sposobu, a wkrótce na Przejęzyczonej pojawi się więcej tekstów dotyczących zanurzenia się w języku :)






*Wszystkie treści materiały oraz elementy graficzne umieszczone na tej stronie są własnością Przejęzyczona. Są chronione prawem autorskim, które przysługuje Przejęzyczonej.

Komentarze

Popularne posty